Privatlivspolitik

Generelt

Bellabon.dk har forpligtet sig til at beskytte sine kunders privatliv og giver dem muligheden for at påvirke behandlingen af deres data.

Med denne fortrolighedspolitik informerer vi vores kunder om behandlingen af deres personlige oplysninger. Kunden skal acceptere denne fortrolighedsspolitik for at kunne bruge Bellabon.dk’s hjemmeside.

De data, vi indsamler, kan inddeles i data, som gives af kunden, data som findes af browseren og data, som følger gennem analyse.

Vi bruger data til:

  • at sikre en letanvendelig og sikker service
  • at give en god kundeoplevelse
  • at forbedre forslag til produkter og markedsføring
  • at udvikle vores kundeservice og webshop.

Registrator og kontakt

Registratoren for de behandlede personlige data er:

Aappo Enterprises Oy (29249379)
Palokunnankatu 28 B 28
13100 Hämeenlinna, Finland

Du kan stille flere spørgsmål om databeskyttelse og -behandling via e-mail til kundeservice@bellabon.dk.

Hvilke oplysninger bliver der hentet om mig?

  • Data, som gives af brugeren eller identifikationsdata
  • Data til identificering som f.eks.
    • Personligt ID-nummer til at identificere kunden, når der indgås en kreditaftale
    • Pasoplysninger eller lignende oplysninger, der ønskes af tolden ved bestilling af varer eller ydelser, der er afgiftsfrie fra Finland
    • Kontaktoplysninger som f.eks. adresse, e-mailadresse og telefonnummer
    • Betalingsinformation inklusiv kreditaftale og anden faktureringsinformation
    • Lokaliseringsdata (med kundens samtykke), der bruges til at estimere leveringstider
    • E-mails og certifikater, der bruges i logs af Google, Facebook og Microsoft
    • Data, som findes af tjenesten, og data fra dataanalyse
    • Købshistorik, f.eks. bestilte produkter og deres pris
    • Leveringshistorik, f.eks. Foretrukken leveringsmetode og leveringsadresse
    • Produktanmeldelser
    • Brug og søgnignshistorik i webshoppen samt identifikationsdata for den brugte enhed
    • Data og identifikationer, der bruges til anbefaling af produkter og andet målrettet indhold.

Når du køber online på Bellabon.dk, er du forpligtet til at angive identifikations-, kontakt- og betalingsoplysninger. Den væsentligste kilde til data er brugeren. Vi kan desuden få yderligere information fra vores partnere som f.eks. låneudbydere. I henhold til forordningen om databeskyttelse informerer vi kunden om de personlige oplysninger, der modtages fra tredjeparter, i vores første kontakt, eller inden for en måned efter modtagelsen af de personlige oplysninger.

Hvad bruges mine personlige data til?

Personlige data bruges til:

  • at vedligeholde kunderelationen
  • levering, bearbejdning og arkivering af ordrer
  • udviklingen af Bellabon.dk’s services og aktiviteter
  • forbedret kundeoplevelse
  • analyse og statistiske formål
  • produktionen af mere personligt rettet content og markedsføring
  • forhindre fejl
  • forbedret kundeservice.

Oplysningerne behandles udelukkende baseret på kunderelationen mellem en kunde og Bellabon.dk, en kontrakt, brug af websiden, kundens udtrykkelige samtykke eller forpligtelser i henhold til loven.

Hvordan lagres og beskyttes mine data?

Alle personlige oplysninger beskyttes mod uvedkommende adgang og bortskaffelse, ændring, overdragelse og forflytning af oplysningerne ved et uheld eller på ulovlig vis samt anden ulovlig behandling.

Bellabon.dk lagrer kundedate i USA. Dacentrene og den tekniske og processuelle sikkerhed er på meget højt niveau og købes som en tjenesteydelse af en stor amerikansk tjenesteudbyder. Serverne er beskyttede mod hacking og angreb med henblik på at overbelaste serverne.

Ved behandling af personlige oplysninger og tekniske løsninger følger vi gode fortrolighedspolitikker, f.eks. datakonsolidering, minimering, pseudonymisering, anonymisering og kryptering. Ved behandling af personlige data gøres der opmærksom på kravene i EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR), der er gældende siden 25.5.2018.

Al adgang til personlige oplysninger håndhæves i henhold til god praksis.

Hvem behandler mine personlige oplysninger?

Det er kun Bellabon.dk’s eget personale, der har adgang til kundedata. Vores personale er uddannet til at bruge oplysningerne på en sikker og etisk måde. Vores personale kan kun se de personlige oplysninger, der kræves for at gennemføre deres arbejdsopgaver.

Vi har betroede partnere, så data kan flyttes til tredjeparter. Der er taget højde for EU’s standarder for privatliv og anden lovgivning i alle partneraftaler.

Den ansvarlige virksomhed for databehandling:

Aappo Enterprises Oy (29249379)
Palokunnankatu 28 B 28 
13100 Hämeenlinna, Finland

Hvor længe opbevares mine data?

Vi opbevarer kun dine personlige oplysninger for en nødvendig tidsperiode, så vi kan opfylde de anvendelsesformål, der er beskrevet i denne fortrolighedspolitik. Desuden kan visse data opbevares længere, så længe det er nødvendigt for at opfylde de retlige betingelser såsom ansvar for regnskab og konsumenthandel, og for at vise, at disse er opfyldte.

Personlige oplysninger relateret til kunden slettes eller anonymiseres på Bellabon.dk’s system på kundens forespørgsel. Sletning og anonymisering er irreversibelt, og vi kan ikke genskabe slettede kundekonti.

I forbindelse med visse data kræver loven længere opbevaring. Dette gælder f.eks.:

  • Regnskabsretten definerer længere opbevaringsperioder af information, uanset om materialet indeholder personlige oplysninger eller ej.
  • At opfylde ansvar for konsumenthandel.
  • Systemets loginformation samles ind og lagres på en måde, der kræves i henhold til loven, så vi på den måde kan tilbyde vores kunder en lovlig og sikker webshop.
  • At tage tilstrækkeligt med sikkerhedskopier af butikkens databaser og system for at beskytte data, reparere fejl og sikre datasikkerhed og kontinuitet.

Hvilke rettigheder har jeg?

Som kunde har du ret til at:

  • få adgang til personlige oplysninger om dig samt at få en kopi af disse oplysninger
  • bede om at få korrigeret eller slettet dine personlige oplysninger
  • få visse vilkår, anmode om restriktioner ved behandling af dine personlige oplysninger eller afvise behandling af personlige oplysninger.

Hvis databehandlingen sker med dit særskilte samtykke, har du ret til når som helst at afbryde dette samtykke. Bemærk, at dette ikke påvirker lovligheden af behandlingen af data, som samles, inden samtykket afbrydes.

Du kan anmode om at gøre brug af dine rettigheder ved at kontakte vores kundetjeneste. Anmodningen skal identificeres, så vores kundetjeneste kan bekræfte din identitet. Hvis vi ikke kan opfylde visse dele af din anmodning, vil vi kontakte dig. Det kunne eksempelvis omhandle at fjerne alle data, som vi har et juridisk ansvar for (f.eks. kreditoplysninger) eller har ret til at opbevare.

Hvis du mærker, at dine oplysninger behandles fejlagtigt, eller at det sker på ulovlig vis, har du ret til at appellere til myndigheden for databeskyttelse.

Hvordan kan jeg se mine personlige oplysninger, der opbevares i systemet?

Du kan bede om at få de oplysninger, der opbevares om dig i Bellabon.dk’s system, ved at sende en e-mail til kundeservice@bellabon.dk.

Hvordan kan jeg påvirke brugen af mine data?

Bellabon.dk tilbyder sine kunder muligheden for at påvirke behandlingen af deres data.

Du kan beslutte, om markedsføring og merværditjenester som rettes mod dig samt vælge, om du vil eller ikke vil modtage forskellige beskeder vedr. markedsføring. Vi udvikler konstant vores tjenester, så funktioner kan tilføjes, ændres eller fjernes.

Kunden kan når som helst opsige sin kundekonto og bede Bellabon.dk om at fjerne hans/hendes personlige oplysninger. Dette skal meddeles via kundeservice.

Bemærk! I nogle tilfælde er det ikke muligt at fjerne alle data, og loven kan kræve opbevaring af visse data relaterede til kunden.

Sendes mine oplysninger til tredjeparter?

Visse nødvendige oplysninger kan sendes til tredjeparter for at sikre levering samt til markedsføringsformål. Dine oplysninger vises også for den kreditgivende part ved kreditbeslutninger.

Vi kan endvidere anvende kundedata med tredjeparter for analytiske og personliggørende formål. Vi bruger data gældende købs- og besøgsadfærd hos vores partnere for bedre at kunne tilbyde produkter og tilbud, som interesserer dig. Når det er muligt, er data, som anvendes til analytiske og personliggørende formål anonymiseret og pseudomymiseret. Vi er de eneste, der kan forbinde pseudonymiserede data til dit navn.

Ved behov kan vi også overlevere data til myndighederne. Vi informerer altid kunden om dataanmodninger, hvis det er tilladt i henhold til loven.

Vi overleverer altid data til følgende tredjeparter:

  • Partnere for analyse og statistik.
  • Produktanbefalinger og partnere for personaliseret indhold.
  • Partnere for e-mail-marketing, hvis kunden har tilladt vores ugentlige nyhedsbrev. Kommunikationne er baseret på browserhistorik eller anmodning om produktgranskning.
  • SMS-partnere, hvis kunden har tilladt at få tilsendt SMS-beskeder.
  • Leveringsfirmaer, hvis den valgte leveringsmetode leverer til en såkaldt pickup, til nærmeste posthus eller hjem til kunden.
  • Betalingspartneren ved betaling med kort.
  • Kreditgivere, når kunden vælger faktura eller afbetaling via et kreditselskab som betalingsmetode.
  • Faktureringsoperatøren, når den valgte betalingsmetode er Bellabon.dk’s egen faktura.
  • Visse reparationsfirmaer får oplysninger relateret til ordren.
  • Tolden, når du køber varer skattefrit.
  • Inkassoselskaber ved ubetalte regninger, som videresendes til påmindelse og inkassoopkrævning.

Bellabon.dk anvender højtstående retningslinjer for databeskyttelse i henhold i henhold til EU’s standarder for privatliv, når data flyttes og behandles. Tredjeparters standarder for databehandling sikres med den Europæiske Kommisions standardkontraktbestemmelser, regler for beskyttelse af personlige oplysninger (BCR), EU-US regler for beskyttelse eller andre metoder, som er godkendt af databeskyttelsesreglerne.

Kunden kan begrænse overlevering af data til markedsføring og analyse.

Har webshoppen dine cookies, og hvad er det?

Bellabon.dk bruger cookies til f.eks. lokal lagring på browsere. Cookies er små tekstfiler mellem enhedens browser og serveren. Cookies og andre id’er har en bestemt udløbstid, hvorefter browseren fjerner cookien. Vi bruger disse teknikker til at udføre funktioner, personliggøre såvel som til analyser og marketingstrategier.

Funktionelle cookies og lokal lagring bruges til f.eks. at identificere kunden, til at gemme login, til at beregne leveringstider og til funktioner for indkøbsvognen. Det er obligatorisk at bruge cookies og lokalt lagringsplads samt at acceptere brugen for, at disse funktioner kan udføres. Funktionelle cookies og lagringsvariabler, som blev indstillet af browseren, lagres i 15 minutter til 24 måneder i browseren, medmindre de fjernes i browserindstillingerne. Når du besøger websiden, bliver cookies og og lokal lagring igen indstillet, hvis du tillader det i browseren.

Ved at personliggøre brugeroplevelsen kan vi tilbyde produktanbefalinger, som er mere interessante for vores kunder.

Vores partnere og teknikker, vi bruger til analyser og marketingstrategier såsom cookies og webbeacons, hjælper os til bedre at forstå vores kunders adfærd og kan fortælle os om, hvilke produkter, funktioner og tjenester, vores kunder er interesserede i. De data, der bruges, er, når det er muligt, anonymiserede. Ellers håndterer vi data som personlige oplysninger, i det omfang at identifikationen indeholder information rettet mod kunden, f.eks. en IP-adresse. Cookies, som kan kobles til kunden, behandles som personlige oplysninger. Identifikationerne løber ud i et tidsrum mellem 30 sekunder til 24 måneder.

Vi bruger Google Analytics, Google Tag Manager, Goodge AdWords, Googles Display-netværk og Google DoubleClick til at lave analyser relateret til vores webside, populære produkter, trends og salg samt, med dit samtykke, tilpasset markedsføring. Data, som sendes til Google, er anonymiserede. Læs mere om Google Analytics’ databehandling.

Udover indstillinger for privatlivspolitik kan man også afvise cookies, som bruges til at tilpasse markedsføring, ved at aktivere sin browsers ”Do Not Track”-funktion sa,t ved at indstille browseren til at afvise cookies fra tredjeparter. Når du er logget ind på din kundekonto, ignorerer kontoens fortrolighedssindstillingerne ”Do Not Track”-funktionen.

Kan denne fortrolighedspolitik ændres?

På grund af udviklingen af tjenester og den ændrede lovgivning har vi ret til at foretage ændringer i denne fortrolighedspolitik. Registrerede kunder informeres om væsentlige ændringer.

Hvor kan jeg kontakte jer?

For spørgsmål om privatliv, databehandling og fortrolighedspolitik kan du kontakte vores kundeservice på kundeservice@bellabon.dk.