Ordre- og kontraktvilkår

  • Almene vilkår

Bellabon.dk er en forhandler for Aappo Enterprises Oy (29249379). Disse vilkår gælder for forbindelser mellem Aappo Enterprises Oy og deres kunder. For tjenester og produkter, som formidles af Aappo Enterprises Oy, gælder ligeledes de særskilte vilkår for tjenesteleverandøren. Aappo Enterprises Oy har ret til at opdatere disse vilkår uden først at meddele det. Vilkårene, der gælder for en bestilling til forsendelse, og som er synlige på Bellabon.dk, anvendes på ordren.

Aappo Enterprises Oy tager ikke ansvar for skader, som forårsages af force majeure. En force majeure anses for at være et sådant uforudsebart faktum eller forandring af omstændigheder, som er uden for Aappo Enterprises Oys indflydelse. Aappo Enterprises Oy har pligt til med det samme at underrette kunden om en force majeure.

  • Kunde og datasikkerhed

Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy tager imod alle privat- og erhvervskunder. Handelsforholdet vil følge den gældende finske, estiske og EU-lovgivning for konsumenthandel, markedsføring og reklame. Handelsrelationen mellem erhvervskunder og Aappo Enterprises Oy vil først og fremmest følge disse betingelser, subsidiært Estlands handelslovgivning.

Kunden er forpligtet til at angive udførlig kontaktinformation ved bestilling, som for en forbrugerkunde omfatter mindst navn, adresse, telefonnummer og eventuelt e-mailadresse. For erhvervskunder indeholder den obligatoriske information kontaktpersonens navn, telefonnummer, e-mailadresse og virksomhedens navn, adresse, telefonnummer samt, hvis det kræves, en faktureringsadresse.

Kundernes data opbevares i en database for Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy. Dvs. informationer, der anvendes til opretholdelsen af kunderelationer. Aappo Enterprises Oy og webbutikkerne i samme organisation har ret til at håndtere og overlevere data til databasen for berettigede formål for anvendelse (f.eks. direkte markedsføring) i henhold til den gældende lovgivning om beskyttelse af personlige oplysninger.

På Bellabon.dk’s hjemmeside vises en fortrolighedspolitik, som følger den generelle forordning om databeskyttelse. Kunden kan afvise brug og håndtering af sine oplysninger ved at kontakte Bellabon.dk’s kundeservice. Kontakten skal se via e-mail til adressen kundeservice@bellabon.dk.

Bellabon.dk bruger cookies, hvilket bidrager til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Formålet med cookies på Bellabon.dk er at forbedre og effektivisere brugeroplevelsen af websiden. Cookies kan også anvendes til at skabe bedre tilbud og mere personlige produktforslag til kunder. En cookie er en lille tekstfil, som Bellabon.dk’s netværksserver lagrer på brugerens harddisk. Noget af indholdet kan kræve samtykke til cookies for at fungere korrekt. Brugerens webbrowser antager sandsynligvis samtykke til cookies ud fra standardindstillingerne, men brugere kan også forhindre, at cookies anvendes, i webbrowserens indstillinger eller ved at slette cookies fra webbrowseren efter besøget på websiden. Yderligere information om specifikke instruktioner kan findes i webbrowserproducentens vejledninger.

  • Priser

Priserne indeholder moms, men ikke fragt, medmindre andet er angivet. Hvis prislisten indeholder tydelige prisfejl, vil produkterne ikke blive solgt til en lavere pris, såfremt man kan gå ud fra, at kunden forstod, at der skete en fejl.

Vi kontrollerer altid priserne ved bestilling af ordrer. Hvis prisen er faldet, vil vi korrigere prisen i kundens åbne ordre. Hvis et produkts pris stiger før leveringen, sender vi produktet med den oprindelige pris.

Estimerering af leveringstid baseres på information fra importører og producenter. Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy eller deres leverandører hæfter ikke for eventuelle forsinkelser forårsaget af uforudsete hændelser uden for deres indflydelse.

Aappo Enterprises Oy forbeholder sig retten til at begrænse salget af produkter ved exceptionelt store ordrer. Aappo Enterprises Oy sælger ikke produkter til køb med henblik på videresalg.

Aldersgrænsen på produkter følges i henhold til gældende lov. Bestilling af produkter med en aldersgrænse på 18 år kræver, at fødselsdato angives til Aappo Enterprises Oy.

  • Levering

    Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy tilbyder et omfattende valg af transport. Du kan få mere information om leveringsmetoder og deres service på vores hjemmeside. Indkøbskurven på Bellabon.dk tager automatisk imod tilbud på leverancer. Varer fra én ordre kan leveres ad flere omgange.

    Vi bestræber os på at gennemføre behandlingen af en ordre inden for 48 timer efter modtagelse. En færdig ordre indebærer en ordre, hvortil alle bestilte produkter haves på lager og er reserveret til bestilling, og hvor betalingsmetoden er godkendt.

    Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy er ikke ansvarlige for at reservere andre produkter til en kundes bestilling, hvis rådigheden over et produkt i ordren er lav, eller hvis leveringen af produktet standses af årsager, som ikke er relaterede til Aappo Enterprises Oy. Forbrugeren kan enten godkende en forsinket efterlevering eller annullere ordren. Priser for efterlevering opkræves i henhold til de normale priser. Produkterne i en bestilling reserveres i højst syv dage, hvorefter bestillingen annulleres, hvis ikke kunden har samtykket til leveringen i henhold til betingelserne hos Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy.

    • Betaling

    Opdateret information om betalingsmetoder kan findes på Bellabon.dk’s hjemmeside.

    Klarna Faktura er betalingsmetoder, der tilbydes af Klarna AB. En detaljeret beskrivelse af kreditten og information om kreditgiveren angives i indkøbskurven i henhold til loven.

    • Retur

    Bellabon.dk tilbyder sine kunder en 14-dages returret. Produkterne kan returneres direkte til Bellabon Europas hovedlager i Tavastehus i henhold til anvisningerne på Bellabon.dk’s hjemmeside. Bellabon.dk tager ikke ansvar for returomkostninger, med undtagelse af retur ved defekt eller ved levering af et forkert produkt.

    Du har ret til at bruge produktet i 14 dage. Vi anbefaler, at du passer på produktet, dets tilbehør, instruktioner samt forpakning, indtil du har bestemt dig for, om du vil beholde produktet. Køberen er i henhold til loven ansvarlig for faldet i værdi, hvis produktet er blevet brugt.

    Vi beder dig om omhyggeligt at beholde alle dokumenter relateret til returnering af produkter, indtil du har fået bekræftelse fra Bellabon.dk på modtagelse af returen.

    Begrænsninger af returretten bestemmes i henhold til den finske lov om forbrugerbeskyttelse: Hygiejne- og intimprodukter kan ikke returneres, efter at pakken er blevet åbnet, fordi produktet derefter, på grund af dets beskaffenhed, ikke kan sælges igen. Hygiejne- og intimprodukter er f.eks. epilatorer, barbermaskiner, hårklippere og trimmere til næse- og ørehår, hårprodukter, elektroniske tandbørster og tandhygiejneprodukter, termometre, målere af blodtryk, blodsukker og alkoholprøver, hovedtelefoner og såkaldte handsfree apparater samt bleer og andre barneplejeprodukter.

    Produkter, der skal returneres, skal pakkes omhyggeligt.

    Følg disse anvisninger, hvis du vil sende din bestilte vare tilbage:

    Send en e-mail til kundservice@bellabon.dk med følgende emne og meddelelse:

    SLETNING: KUNDE ANNULLERING / MIT NAVN / ORDRENUMMER (udfyld med dine oplysninger).

    MEDDELELSE: (Du kan kopiere indholdet)

    • Jeg vil sende en vare retur, fordi:
    • Pakken, der leveres tilbage, indeholder:
    • Dato for retursendelse:
    • Pakkennummer (eller billede og kvittering):
    • Leveringsmetode (post etc.):

    OBS! Du skal meddele via e-mail, at varen skal sendes leveres til sin destination og ikke til automaten. Dette er vigtigt for at sikre, at din vare returneres succesfuldt og uden ekstra omkostninger. Ellers vil pakken blive returneret til dig.

    Returadresse 
    Bellabon c/o Gogosend (OGOship)
    Liivalao 11 (wh 40)
    11216 Tallinn
    Estonia

    Alle forespørgsler til kundeservice vedr. tilbagebetaling skal sendes via e-mail. For at få varen sendt retur, skal du angive vores partners lagertelefonnummer, +358 50 213 9834, til posten. Dette nummer fungerer udelukkende for indgående transportører.

    • Garanti, support og ansvar ved fejl

    Garanti bestemmes af de garantier, som producenten fastlægger. Du er ansvarlig for at gøre dig bekendt med de garantibetingelser, som leveres med produktet, inden du begynder at bruge produktet. Garantibetingelserne findes i produkternes brugsanvisninger, i en separat garantiformular eller på producentens angivne webside. Som regel dækker garantien kun fejl i en vares produktion eller materiale. Garantiperioden er fastlagt i produktinformationerne.

    Garantibeløbet bestemmes altid ud fra producentens eller importørens garantibetingelser. Vi vil vejlede dig til at kontakte producenten eller dennes forhandler, da dette vil øge beløbet til din fordel.

    Estimeret varighed af en reparation er cirka 10-15 hverdage. Nogle af de produkter, der sælges på Bellabon.dk, skal leveres til reparation til udlandet, fordi Finland ikke har en autoriseret aktør i forb. med reparation, og som er godkendt af producenten. I dette tilfælde er den estimerede reparationsperiode 10-20 ugedage.

    Omkostningerne for et unødigt reparationsbeløb bliver lagt på dig som kunde, hvis produktet uden anledning og med gældende garantiansvar sendes. Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy har ikke ansvar for skader, der påføres af køberen selv. Dette vil faktureres til kunden, fordi omkostninger for et unødigt bidrag også vil tilføje mulige ekstraomkostninger for serviceselskabet og Aappo Enterprises Oy.

    Vores reparation opbevarer produkter i tre måneder, efter at kunden er blevet meddelt, at produktet er blevet repareret og er klar. Derefter sendes produktet tilbage. (Lov om erhvervsdrivendes ret til at sælge er objekt, der ikke er blevet lanceret).

    Bellabon.dk og Aappo Enterprises Oy hæfter for det lovbestemte ansvar, når produktets garanti er udløbet, eller hvis garantien ikke er blevet tildelt.

    • Reklamation

    Ved returnering af et produkt, eller ved reklamation af en defekt på en købt vare, er kunden ansvarlig for at fremlægge en kvittering på forsendelsen eller et andet bevis for tid og sted for købet.

    Reklamationer behandles udelukkende skriftligt. Du kan sende en gratis blanket via e-mail til kundeservice@bellabon.dk.

    Konfliktmægling og jurisdiktion: Privatkunder har ret til at gå videre til Consumer Complaint Board med uenigheder angående denne kontrakt. Inden sagen tages videre til Consumer Complaint Board, skal kunden være i kontakt med Register Office’s Consumer Counseling. Kunden kan ty til retslige skridt i forbindelse med uenigheder om skyldforhold mod Aappo Enterprises Oy i retten i Aappo Enterprises Oys hjemby. Hvis kunden ikke er bosiddende i Sverige, vil uenighederne blive afgjort i Aappo Enterprises Oys hjemby.

    Advokatomkostningerne vil ikke blive erstattet, da Consumer Counseling og Consumer Complaint Board tilbyder hjælp ved stridigheder omkostningsfrit.